İş Kazası Tazminatı Hesapla

İş Kazası Tazminatı

İş kazaları geçmişten günümüze devam eden bir durumdur. Her iş kolunda belli oranlarda riskler vardır. Bu riskler bazen kişiden bazen işverenden bazen elde olmayan nedenlerden veya doğal afetler gibi durumlardan ortaya çıkabilmektedir. İş kazaları hayatımızın içinde bu denli olunca bu durumla karşılaşan kişilerde iş kazası tazminatı hakkında bilgi almak için bizlere veya yazılmış bu konudaki makalelere başvurmaktadırlar. İş kaza tazminat hesaplamalarında birçok etken göz önüne alınarak ortaya bir rakam çıkarılmaktadır.

İş Kazası Tazminat Hesaplama Yöntemleri

İş kazasında hesaplama yapılırken bir çok etken söz konusu olmaktadır.

• Kaza tarihindeki yaşı
  • Kaza tarihindeki maaşı
  • Kaza anında belirlenen kusur oranları
  • Maluliyet tespiti (Sosyal Güvenlik Kurumu) tarafından yapılan
  • Meslekte kazanma gücü kaybı
  • Kazazedenin yaptığı iş (Usta, Kalfa, Yönetici vb) ayrıntılar.
  • Kazazedenin aktif ve pasif dönem kazançları
  • Kazadaki sakatlık oranı
  • Kazada haklılık payı

bu maddeler daha da artırılabilir. Genel olarak bu bilgiler ışığında hesaplamalar yapılır. Bakıldığında bu bilgiler büyük önem arz ederken kazazedenin SGM incelemesi sonrası alacağı maluliyet oranı sonrası maaş bağlanması durumu da iş kazası tazminat hesaplamasında sisteme dahil edilmektedir.

İş Kazası Tazminatında Parametreler

1. Davalı Kusuru %
  2. Olay Tarihi
  3. Kazalı Doğum Tarihi
  4. Rapor Tarihi
  5. Olay Tarihi (AGİ'li) Ücret
  6. Eş/Çocuk İçin İlave
  7. Olay Tarihi Yaş
  8. Bakiye Ömür
  9. Faal Çalışma
  10. Geçmiş Dönem
  11. Gelecek Aktif Dönem
  12. Gelecek Pasif Dönem

gibi ayrıntılarında hesaplamalarda bilinmesi ve dahil edilmesi gerekmektedir.

İş Kazası Tazminatında Yıllara Göre Artış Oranları

İş kazaları olduğunda hesaplamalarda şu bilgilerde bilinmesi gerekir. Kişinin bir günlük geliri ortaya konularak iskontoloma ve artıma yapılmadan hesaplama yapılır. Kişinin kazancı 60 yaşına kadar yıllık %10 ekleme yapılarak ayrıca %10 iskontoya uğratılarak her yıl için ayrı ayrı hesaplama yapılır.

İş Kazasında Ölüm Gerçekleşirse Tazminat Hesaplaması

İş kazası durumunda ölüm meydana gelme durumu olduğunda bu kez destekten yoksunluk tazminatı gündeme gelmektedir. Bilinmesi gereken burada geride kalan kişilerin tazminatları ve hesaplama koşulları olacaktır.

• Kazazede evli ise eş
  • Çocuklar
  • Kazazedenin annesi
  • Kazazedenin babası
  • Varsa destekçi olduğu 3 şahıslar
  • Maddi destek verdiğini ispat edebilen diğer vatandaşlar tazminat hakkına sahiptir.

İş Kazalarında Yıllara Göre Tazminat Hesaplamaları

İş kazalarında dava süresi kaza tarihinden itibaren 10 yıldır. Bu sürelere göre de iş kazası tazminat hesaplamalarında farklı etkenler göz önüne alınmaktadır. İş Kazasında tazminat talep edebileceğiniz yıllar şöyledir.

• 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009

bu yıllara göre kaza tarihinize bakarak 10 yıl içinde dava açabilirsiniz. İş kazalarında davalar maddi ve manevi olarak adlandırılmaktadır.

Hangi Durumlar İş Kazası Olarak Geçer

1. İşçinin iş verenin iş yerinde bulunduğu sırada yaşadığı kazalar
  2. Çalışan işçinin dışarıya görevli olarak gönderilmesi
  3. İşverenin işçiyi serbest çalıştırdığı durumlarda
  4. Emziren kadının emzirmek için gittiği durumlarda başına gelen kazalar
  5. İşverenin aracında meydana gelen kazalarda.

Bu gibi durumlar iş kazası olarak nitelendirilir. Ancak işçiler bu durumla karşılaştıklarında avukatlık desteği alarak iş kazası süreçlerini yürütmeleri gerekmektedir. İşçilerin iş kazalarında bilmesi gereken bazı konular ise şunlardır. İş davaları kısa süren davalar değillerdir. 1 ile 2 yıl arası sürebilmektedirler. Ayrıca dava sürecinde olayla ilgili bilgi ve belgelerin toplanması ve bunların delillendirilmesi sonrasında da karara bağlanması bir süreç almaktadır. Ancak tüm bu anlatılanların yanında mahkemelerin iş davalarına verdiği önem ve bir an önce bitirme istekleri de göz önüne alınmalıdır. İş davalarında avukat seçimi konusunda şu https://www.arikanavukatlik.com/is-kazasi-avukati makalemize bakarak ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.

İş kazası tazminatı hesaplaması ve alacağınız tazminatlar ile ilgili ayrıntılı bilgiyi ofisimizden alabilirsiniz. Ayrıca iş kazası noktasında avukatlarımızdan hukuki destek alabilirsiniz.
İş Kazası Tazminatı/
Arıkan Hukuk Bürosu