Yaralanmalı Trafik Kazası Tazminatı Hesapla

Trafik Kazası Tazminatı

Trafik kazası özellikle büyük şehirlerde yaşayanların her gün tanık oldukları bir olaydır. Türkiye’de trafik kazası yoğunluğu son yıllarda gerek cezalar gerekse de alt yapı ve yol yatırımları ile bir hayli azalmıştır. Ama buna rağmen hemen hemen toplumun her kesimi bir şekilde kazalarla karşı karşıya kalmaktadır. Ortaya çıkan kaza sonrası ise insanların hakları noktasında bilinçlenmesi ve kaza sonrasındaki hukuki haklarına kavuşması noktasında da ortaya trafik kaza tazminatı denilen olgu çıkmaktadır. Peki trafik kazası tazminatı nedir sorusunu cevaplayacak olursak; Yaşanan bir kaza sonrası olayda ölen veya yaralanan kişi veya kişilerin kazaya ilişkin sigorta firmalarından alınan tazminata trafik kazası tazminatı diyoruz.

Trafik Kaza Tazminatından Kimler Yararlanabilir

Trafik kazası tazminatı kaza sonrası yaralanan yani vücudunda bir kalıcı maluliyet olan kişiler ile kazada ölüm varsa ölen kişinin yakınlarının alacağı tazminat türüdür.

• Kaza sonrası kalıcı maluliyet olması
  • Maluliyetin heyet raporu ile tespiti trafik kazasında yaralananların tazminat hakkı bu durumda ortaya çıkar.
  • Ölen kişinin desteğine muhtaç olmak (anne ,baba, eş, çocuk, evlatlık, hala, dayı, nikahsız eş)

vb. bir çok kişi vefat eden kişi sağken kime destek veriyorsa kaza sonrası ölüm gerçekleştiğinde maddi tazminat hakkı olur.

Trafik Kaza Tazminatında Süreçler

Trafik kazası yaşandıktan sonra insanlar bedeni tedavi süreçlerini giderdikten sonra hukuki konulara eğilirler. Burada öncelikle kazada yaralanma durumunda yapılacakları anlatmak istiyoruz. Kaza sonrası yaralanan birey önce tedavi sürecini tamamlar.

1. Tedavi süreci tamamlanır
  2. Evraklar toparlanır dosya oluşturulur.
  3. Heyet raporu alınır.

Sonrasında ilgili sigorta firması kim ise onunla bağlantıya geçilerek tazminat süreci başlatılır. Arıkan Hukuk olarak bu noktada heyet raporu alınmış dosyalar için kendi bünyemizde aktüer hesaplama yaparak sigorta ile temasa geçeriz. Onların medikal incelemesi sonrası taleplerimizi iletir. 15 ile 45 gün içinde hastamız için ilk ödemeyi alırız. Ölümlü kazalarda ise bu süreç şöyle takip edilir.

1. Evrakları toparlanır.
  2. Bilirkişi ve otopsi dosyaya dahil edilir.
  3. Ölen kişiden tazminat hakkı olanlar için aktüer yapılarak sigorta üzerinden tazminat alınır.

Ölümlü trafik kazalarında sigorta üzerinden tazminatın genelde tamamı alınır. Ama yaralanmalı kazalarda tedavi ve süreçlerden ötürü eksik ödeme alındığını düşündüğümüzde kendi aktüer hesabımıza göre tahkim veya mahkeme sürecine gireriz.

Trafik Kaza Tazminatında Tahkim Komisyonu Başvurusu

Trafik kazası sonrası son dönemde özellikle sigorta firmalarının ödemelerde ağır davranması, yaralanmalı kazalarda heyet raporlarında indirime gitmesi, bazı noktalarda hatır indirimlerine başvurması gibi durumlar yaşanmaktadır. Bu noktada yapılması gereken kaza sonrası müşteriye ilk ödeme aldıktan sonra alternatif yollara başvurmaktır. Onlardan bir tanesi olan Sigorta Tahkim Komisyonu bu yollardan biridir. Burada başvuru süreci, dosya oluşturulması, hakem süreci, hesaplama ve karar gibi aşamaları aşarak dosya sonuca bağlanır. Burada süreç 6 ay ile 10 ay arasında tamamlanmaktadır. Bu aşamada yapılması gereken süreçte eksik evrak bırakmadan tam bir dosya ile süreci takip edip kısa zamanda mağdurun geri kalan hakkını alarak teslim etmektir. Ölümlü kazalarda da tahkim komisyonuna başvurular yapılmakta ve kısa zamanda sonuç alınabilmektedir.

Trafik Kazasında Dava Yolu İle Tazminat Süreci

Yaralanmalı trafik kazaları veya ölümlü trafik kazalarında tazminat sürecinde yaşanan sorunlar bazen dava yolu ile haklarımızı almamız noktasında bizleri yönlendirir. Yaralanmalı kazalarda dava süreçleri hastane, bilirkişi, heyet, aktüer vb. birçok prosedürden ötürü uzarken ölümlü kazalarda dava süreci hızlı bir şekilde sonuçlanmaktadır. Trafik kazalarında en sıkıntılı durum manevi çöküntü yaşayan insanların maddi desteğe ihtiyacı olması ve beklemeye sabırlarının kalmamış olmasıdır. Bu bakımdan trafik kazası tazminatları hangi yol ile alınırsa alınsın en hızlı destek verebileceğimiz yol her zaman ilk tercihimiz olmaktadır.

Trafik Kaza Tazminatı Hesaplaması

Trafik kazalarında iki türlü tazminat hesaplaması yapılmaktadır. Bunlardan ilki yaralanmalı trafik kazası tazminat hesaplaması diğeri ise ölümlü trafik kaza tazminat hesaplamasıdır. İkisine de ayrı ayrı değinerek konuya açıklık getirmek istiyoruz.

Yaralanmalı trafik kazası tazminat hesaplaması şu bilgilere dayandırılarak yapılır.

• Ad Soyad
  • Yaş
  • Maaş
  • Kaza dönemindeki maaş
  • Haklılık payı
  • Sakatlık oranı

bu bilgiler eksiksiz girildikten sonra yaralanmalı trafik kazası aktüer uzmanımız varsa heyet raporunun detaylarını da dikkate alarak tazminat hesaplaması yapar. Yaralamalı trafik kazası tazminat hesaplaması noktasında sitemizden de destek alabilirsiniz. Yaralanmalı trafik kazası sayfamızda da bu hesaplama mevcuttur.

Ölümlü trafik kazası tazminat hesaplamasına gelince;

• Ad soyad
  • Yaş
  • Kaza döneminde maaşı
  • Kazadaki haklılık payı
  • Destek alacak kişiler (eş, anne baba, çocuk ve 3 diğer kişilerin yaşları)
  • Kaza yılı

gibi sorulara bakılarak aktüer uzman ekibimizce ölümlü kaza tazminat hesaplaması tarafımızca yapılır. Ölümlü kazalarda da yine sitemizden destekten yoksun kalma tazminatı ve ölümlü kaza tazminatı sayfalarında aktüer hesaplama desteği alabilirsiniz.

Trafik Kaza Tazminatında Aktüer Hesaplamasının Etkisi

Trafik kazalarında kişilerin maluliyetleri veya ölüm dışında asıl bilinmesi gereken konu tazminatı nasıl tavandan alırız sorusu olmalıdır. Buradan bakıldığında Arıkan Hukuk olarak yılların deneyimi ile şu sonuca vardığımızı üzülerek belirtmemiz gerekir. Maalesef sigorta firmaları kişiye veya araçlara sigorta yaparken ödemelerde gayet tavandan çalışırken kişilere ödeme noktasında en alt limitleri zorlamaktadırlar. Bu konudan mağdur yüzlerce müvekkilimize aktüer hesaplama yaparak gerçek alacakları rakamları belirterek dava yolu ile bu hakları tam alma noktasında çalışmalar yürütmekteyiz. Ayrıca ölümlü kazalarda da ödemeler eksik yapılmakta ve müvekkillerimize ölüm kazası tazminat aktüeri yaparak kişilerin gerçek alacaklarını tespit ederek dava süreçlerini yürütmekteyiz. İster yaralanmalı kaza tazminatı isterse de ölümlü kaza tazminatı noktasında ofisimizle bağlantıya geçerek en iyi hukuk desteği için hizmet alabilirsiniz.

Türkiye'de trafik kazası yaşayanların haklarını sigorta, tahkim ve dava yolu ile alıyoruz. Sitemizdeki trafik kazası tazminatı hesaplama seçeneği ile binlerce mağdura aktüer hesaplama desteği sunduk.
Trafik Kazası Tazminatı/
Arıkan Hukuk Bürosu